Dedicate to my dearest Biha. Listen carefully,baby.

09:10

Assalamualaikum semua.

Sory sangat sebab lama tak upate blog ni. haha btw rindu sangat nak update.

Ya Allah lambatnya aku menaip ni,terasa kekok plak nak tulis laju-laju sebab sebelum ni view performance blog ni by phone je. Huh okkay.

Harini saya nak update blog ni sebagai tanda nak membalas blog my best friend sorang ni.

Biha,harini aku balas untuk entry hang tajuk "Bukan hanya harapan tapi kepastian" tu.

You know what biha,i really love you as an important person in my life.
You know me than others . Very well.

I told you like that because i don't want to see you sad just because of one 'guy' yang tah papa tu.

If he really love you,he won't do like that.
If he really love you,he always treat you like someone special in his life,treat like someone important in his life,not maki maki then bila nak guna ayat manis kalah gula tu.

Melalui cara dia pon kita dah dapat tengok dah kan,bila dia buat macam tu memang menampakkan yang dia tak beberapa nak mature. Ye la bila taknak maki maki sesuka hati ja,bila nak balik mulalah dengan ayat-ayat manis tu, Cakap ikut suka mulut ja nak cakap tanpa berfikir.

Orang  yang macam tu ka yang hang nak jadi imam untuk keluarga hang nanti. orang macam tu ka yang hang nak jadikan sebagai ketua keluarga,buat sesuatu tak fikir panjang,ikut suka hati dia ja.

Nanti bila kahwin,ada masalah skit dah bergoyah,dah tak kuat.

I just you to be happy with someone who knows his responsibility as man and a husband one day.

Someone that you can believe and hanging on when you need him,when you up and down.

Look, aku taknak tengok hang dikecewakan dah. I know it's hurt right but then you have to MOVE ON. Force your heart to do that. Do read below .

See,orang yang aku chat tu pon boleh cakap macam tu. For your information,he's a guy and i can trust him 110 % than other guy. Dia ni ibarat macam doktor la untuk jawab persoalan aku. haha.

Kalau dekat kita,dia boleh buat macam tu apatah lagi dekat perempuan yang lain.

I don't want you to look weak in front of man.Be strong baby.I know you can.

Nak cakap banyak-banyak pon tak guna biha. Buang masa ja kita fikir tentang orang yang tak hargai kita sedangkan ada ramai lagi yang boleh dan nak hargai kita dalam hidup diorang.

Baik fikir pasal future kita. About our promise. Aku ni masih lagi dalam proses searching and learning on that. Nak kata buat analisis tu takda la sangat sebab tak pandai nak analise bagai ni tapi boleh la skit skit. hee.

InsyaAllah ,dengan izin Allah moga tercakap hajat kita yang satu tu. Amin.

Sory la sebab tak tulis banyak sebab dah tak tahu nak tulis apa lagi. rasanya yang tu ja.

Sekian jumpa lagi ye,btw rindu hang jugak biha. Nak keluar sekarang ni poket tengah kering plak time cuti ni. Lagipun cuti ni tak rasa sangat pon. Macam pendek sangat plak.. haha mengada kan aku nak cuti pangjang-panjang.

Bye semua,Assalamualaikum.

Love you alls.

You Might Also Like

1 comments

  1. Ainaa , terharu aku baca benda ni.. Nanti aku update and dedicate for you.

    ReplyDelete

Subscribe